El Maresme no és només la N-II

La Generalitat de Catalunya i el Ministeri de Foment van signar ahir un conveni pel qual l’actual N-II al seu pas pel Maresme passava a ser una carretera de la Generalitat i en el que es preveu la construcció d’una carretera d’enllaç entre els diferents pobles de la comarca per la part interior.

Val a dir, en primer lloc, que aquest conveni no sorgeix del no-res. El Maresme, per les seves característiques geogràfiques, demogràfiques i econòmiques, té pendent des de fa anys resoldre la seva mobilitat, tant interna (entre els diferents municipis) com externa (amb Barcelona i Girona). En aquesta comarca on tenim l’autopista de pagament més antiga de l’Estat (el tram Barcelona-Mataró), la solució a la mobilitat no es pot resoldre només a construir una nova via, que si bé pot millorar els trasllats entre municipis, pot suposar una forta agressió a un territori que, amb la urbanització expansiva dels últims anys i amb la construcció de l’autopista fins a Tordera, ja està prou trinxat. Fa anys que els ajuntaments i el consell comarcal treballen amb diferents propostes sobre la mobilitat, que inclouen inversions en carreteres, ferrocarril i la resta del transport públic.

És per aquestes raons que, si bé ens hem de felicitar perquè finalment la N-II es treu de vora mar i hi ha la oportunitat de construir una via d’enllaç entre els diferents municipis del sud de la comarca, hem d’alertar que la solució a la mobilitat del Maresme no es pot fer només pensant en carreteres, sinó que s’ha d’abordar d’una manera global. Abans de la construcció d’una nova via paral·lela a l’autopista s’haurien de portar a terme altres inversions tant o més necessàries:

– Millora del transport públic, sobretot entre els pobles del sud de la comarca i Barcelona, augmentat la freqüència d’autobusos en hores punta i creant un carril exclusiu per a autobusos i vehicles d’alta ocupació a l’autopista C-32.

– Augment de la freqüència de trens, desdoblament de la via del tren d’Arenys de Mar fins a Blanes (en aquells llocs on sigui possible, o prendre l’alternativa del tren interior) i connexions directes Mataró-Barcelona, sobretot de cara als pobles del nord de la comarca, així com millorar la connexió amb Girona.

– Gratuïtat del peatge (o creació d’un peatge “simbòlic” amb finalitats dissuassòries) per als veïns i veïnes de la comarca, tal com s’ha fet fins ara amb la gent del municipi d’Alella.

Sense aquestes mesures, la solució que proposen el Departament d’Obres Públiques i el Ministeri de Foment no té sentit, perquè li falta la ubicació en un plantejament integrat i global de la mobilitat a la comarca. Així li vaig plantejar al conseller Joaquim Nadal i així treballarem els propers mesos des d’Esquerra-Maresme, als municipis, al consell comarcal, i al Parlament. Perquè el Maresme és molt més que la N-II.

2 pensaments sobre “El Maresme no és només la N-II

  1. Es evidente que la NII no es igual a el Maresme; pero si ha sido el rasgo mas distintivo de la zona, junto con la via del tren, ambas como ejemplo de insensibilidad casi ancestral del diseño de esta tierra con respecto al mar. Si la NII se va a convertir en paseo marítimo y ya que va a estar en manos de la Generalitat (que no de los ayuntamientos) sería lo mas lógico que la via del tren pase soterrada por debajo de la antigua NII, que ya existe como posible nuevo trazado, antes de ponerse a plantar palmeritas. Digo yo ¿No?
    Fernando

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s