Diari de campanya (VI)

Imatge Bloc

Després d’un cap de setmana marcat per la ressaca del debat dels cinc candidats a
TV3, s’engega la segona setmana de campanya, i reprenem l’actualitat d’aquest
bloc després d’alguns problemes tècnics (segur que amb un operador neutre de
telecomunicacions com el que proposa Esquerra ho hauríem evitat). Una campanya
que alguns anomenen “de baixa intensitat” però que serà determinant per al
resultat de les eleccions, com ho fou en el 2003.

Enquestes per donar i
per vendre: qui paga mana

Un cap de setmana també prolífic en enquestes. Cadascuna
dóna resultats diferents (alguns fets per les mateixes empreses) depenent del
mitjà on es publica, on coincideix el partit més beneficiat amb la ideologia
que està darrere de les editorials del mitjà en qüestió. No vull posar en dubte
la professionalitat de les empreses d’enquestes, però sembla que la cuina demoscòpica té diferents estils. Podeu consultar més informació a les webs de El Periódico, El País i La Razón.

Esquerra rebenta als
actes

Dissabte, a Girona més de 800 persones van omplir la sala on
es feia l’acte central de campanya, i més 400 ho van escoltar des de fora.
Diumenge, a Granollers Esquerra aplegava més de 500 persones a la Porxada, el lloc de més
convocatòria on cap altre partit s’ha atrevit a fer un acte. I dilluns a
Badalona hi havia desenes de persones dretes en l’acte de Josep-Lluís Carod-Rovira,
superant entre tots (drets i asseguts) les 400 persones. La militància i els
simpatitzants d’Esquerra estan activitats. Tenim el partit en plena forma,
malgrat els pesi a alguns.

[@more@]

Dinar al Ritz,
exemple de polítiques de joventut a Sant Cugat i tertúlia a Ràdio4

L’activitat d’aquest dilluns ha estat frenètica. Després
d’un matí programant els últims actes de campanya, m’he acostat al Ritz al
dinar-tertúlia ofert per Tribuna Barcelona a càrrec del cap de llista
d’Esquerra, en Josep-Lluís Carod-Rovira. Per un parell d’hores la imatge dels actes de campanya s’ha transformat en un
ambient amb regust noucentista i amb suposat glamour. A la taula, hem compartit tertúlia amb altres responsables
del moviment independentista, i després del postre, amb el cafè, l’Antoni Serra
Ramoneda
iniciava l’acte pròpiament passant la paraula al blocaire i president
del parlament Ernest Benach, que ha presentat el president d’Esquerra. En Carod
ha parlat de tot: d’infrastructures, d’educació (sobretot), de polítiques
socials, d’immigració de cultura, etc. Les preguntes, sobre el model econòmic i
les estratègies postelectorals. No m’he pogut quedar fins al final, perquè he
marxat a Sant Cugat a una roda de premsa de les JERC.

La roda de premsa era a la masia de Torreblanca, un antic
emblema del moviment okupa que avui l’Ajuntament està restaurant i que
esdevindrà un dels equipaments de joventut més moderns de Catalunya. Durant la
campanya, hem parlat de les propostes d’habitatge, treball i ensenyament, i
tant en Toni Ramon (regidor de les JERC a Sant Cugat, responsable de l’àrea de
Joventut) com en Ramon Puigneró (portaveu de les JERC a Sant Cugat) han
explicat quina ha estat la política de joventut que han desenvolupat en els
últims tres anys des de l’Ajuntament. Com a èxits: els 200 pisos de lloguer per
a joves que ofereix l’Ajuntament, la rehabilitació i reconversió de la masia de
Torreblanca en un excel·lent equipament de joventut i la futura construcció
d’una sala de concerts i bucs d’assaig per a joves.

Al tornar a Barcelona, i després de conèixer detalladament
quina serà la distribució dins la masia de Torreblanca (que s’inaugurarà
probablement el desembre que ve), vaig a Ràdio4, on hi ha un debat, dins el
programa Generació@, entre les
diferents organitzacions polítiques juvenils. Un debat on hi participen també
en Miguel Ángel Díaz (ICV), en Raül Moreno (PSC), en Llorenç Maristany (CiU) i
en Carlos Parry (PP). Parlem, en 50 minuts, d’habitatge, formació, treball i
mobilitat, tenint temps per exposar el programa i un debat per cada tema.
Fer-ho en 50 minuts comporta que la presentadora sigui rigorosa amb el tempo i que sembli una marató política
més que no un debat, però l’experiència és reconfortant. Ho és tant, entre
altres coses, perquè hem parlat sobretot de propostes i no tant de discussions,
pactes i campanyes dels altres partits. Això és una campanya d’intensitat.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s